luni, 24 iulie 2017

Fetelor, oare contează banii?

Mă bag în pat liniștită, cu mintea plină
de gânduri. Visam cu ochii deschiși încă, când intră cineva în cameră. Râdem amândouă şi vorbim. La un moment dat, s-a uitat la mine serios şi mi-a spus: "M., tu să iei un bărbat cu bani. Cu o groază de bani". Eu eram deja cu gândul în altă parte, numai la ce zicea ea, nu. Nu se oprește acolo, continuă.
"M., uite, o ştii pe cutărica a lui nu ştiu cine. Ea acum recent a divorțat şi s-a căsătorit cu unul care are bani, câștigă milioane pe lună, îi cumpără orice vrea, pleacă peste tot. Sau o ştii pe altă cutărica? S-a măritat cu unul plin de bani, acum au 5 masini, casă mare, sunt fericiți, trăiesc boiereşte". Auzeam printre frânturi de gânduri ce spune. Apoi s-a auzit ca un ecou: bani, bani, bani. Ia-ți bărbat cu bani, să fii fericită, nu contează cine e, poți nici să nu-l iubești, dar să-l faci să îți mănânce din palme, să o duci regeşte, doar o viață ai.
Mi-am ridicat ochii şi m-am uitat la ea. De ceva timp îmi repetă aceleaşi vorbe, încercând să mă facă să mă gândesc şi la "treburile alea serioase, nu numai la fleacuri şi vise fără rost". Doar na, mâine-poimâine apar şi căutătorii de comori.
Era noapte, momentul potrivit pentru a sta trează şi a face ordine în mine. Atunci am auzit fiecare vorbă pe care mi-a spus-o. "Mărită-te cu cine o fi, doar bani să aibă. Tu să ai tot ce vrei. Tu să te simți bine." Aşa o fi? Chiar are dreptate?  Hai, M., cred că niciodată nu ai fost aşa de amuzantă (de parcă as fi vreodată).
Fetelor, nu banii contează într-o căsnicie. Nu locul din față într-o mașină după care toți îşi întorc capul şi nici funcția pe care o deține, afacerea de succes pe care a pus-o pe picioare, renumele său sau şansa de a trăi servită la pat în fiecare dimineață cu fel de fel de minuni gătite, plecând la sfârșit de săptămână într-o vacanță de 5 zile. Cred că am început să fugim după astfel de lucruri. Am început să ne lăsăm inima deoparte, zâmbind oricărui prinț dichisit. Ce mai sunt sentimentele? Ce îți mai trebuie iubire? Dumnezeu într-o căsnicie? Aşteptare în curăție? Fugi de aici, suntem în 2017, doar nu mai crezi balivernele astea, nu? Calcă pe oameni, draga mea, astupă-ți urechile la sfaturile înțelepte, pătrunde în alte relații, căsătorește-te cu cel care îți oferă Pământul, nu Cerul. Dar să nu plângi când vei vedea că această căsnicie nu e binecuvântată.
O căsătorie care nu Îl are pe Dumnezeu la temelie, se va prăbuși, mai devreme sau mai târziu. Ce o să faci cu banii atunci când vor apărea furtuni? Ce o să faci cu privirile pline de mândrie atunci când castelul îți va fi clătinat? Ce vei face fără Dragoste atunci când viața nu va mai fi roz? Dacă vrei un bărbat care să te împlinească financiar, nu ai decât să te măriți cu el. Îl găsești la tot pasul. Dar merită să aștepți după un bărbat bogat în inimă şi în credință. Un bărbat care să îți adauge noi vise, nu alte conturi. Un bărbat care să Îl iubească pe Dumnezeu în orice vreme, nu doar în binecuvântare, ci şi la greu.
Ştiu că poate sună bine ideea de a duce o viață lipsită de griji. Dar ştii foarte bine cât de nefericită vei fi, cu tot zâmbetul tău larg pe față. Nu îți spun că nu e bine să ai bani, dar nu asta contează. Roagă-te pentru un bărbat bogat în dragoste, în răbdare, în înțelepciune, în Dumnezeu. Poți să ai tot ce îți poftește inima, dar o să rămâi cu același gol. Asa că, nu renunța şi nu pleca urechea şi mintea la vorbe dulci, ce vor fi amare ca pelinul. Nu te uita la astfel de lucruri. Cu Dumnezeu nu vei duce lipsă de nimic. Strânge comori nepieritoare în inimă împreună cu un bărbat cu inima la Cer.
 "Ce ar folosi unui om să câştige toată lumea, dacă şi-ar pierde sufletul?" Matei 16:26.

3 comentarii:

  1. Multa lumea isi doreste un partener de viata(femeie sau barbat), doar de dragul ideii de a avea o relatie, sau pentru lipsa grijilor financiare fara sa stie macar ce inseamna asta. Pentru cei mai multi, casatoria reprezinta un scop in sine, ignorand insa faptul ca acest act implica responsabilitati majore. Pentru ca lucrurile sa mearga e nevoie de mai mult, e nevoie de dragoste adevarata:
    - ca sa gasesti persoana potrivita trebuie sa fii tu persoana potrivita;
    - ca sa gasesti dragostea adevarata trebuie sa iti dezvolti limitele;
    - iubirea adevarata comunica intr-un mod sanatos;
    - dragoste reala presupune obiective si aspiratii, atat individuale, cat si comune;
    - traieste cu un scop;
    - întelege ca dragostea adevarata nu doare;
    - dragostea adevarata nu iti cere sa sacrifici ceea ce iti place;

    A iubi inseamna ceva, restul nu e nimic. - Alfred de Musset

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos scris. Ma bucur sa vad ca lumea nu e plina de "gold diggers"

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce frumos gandesti, asa este , asa imi doresc si eu ca sotul meu sa fie, aproape de Dumnezeu si bogat in dragoste , iertare si in comori ceresti! Dumnezeu sa te binecuvinteze !

    RăspundețiȘtergere